Lär dig Content Marketing – Vad är Content Marketing?

Lär dig Content Marketing

Lär dig Content Marketing - Del 1.

Reklambannerns tid på nätet är förbi. Vi tittar knappt längre på dessa blinkande historier, än mindre klickar på dem. Vi vill lära oss något, vi vill bli inspirerade och engagerade, vi vill att materialet vi lägger tid på ska ge oss ett värde. Enter, Content Marketing.

Content Marketing är den digitala marknadsföringstrenden du jour, och termen som oftast droppas när man pratar digitala strategier. Så vad är hypen om? Och är det hela bara en fluga som kommer passera innan du hinner säga LCHF?

Nej. Kort och gott. Att jobba med content marketing, eller innehållsmarknadsföring som man skulle kunna kalla det om man ville göra sig förstådd, är inte direkt något nytt. Det gjordes långt innan internet, då i fysisk form, som till exempel nyhetsbrev, kundtidningar och events. Vad all content marketing handlar om är att paketera sin marknadsföring, sin story och sitt värde i redaktionellt material. Det kan vara en bild, en video, en text i form av ett blogginlägg eller ett inlägg på Facebook eller alla dessa samlade i ett nyhetsbrev. Kombinationerna är lika många som historierna.

Anledningen till att innehållsmarknadsföring blivit så stort på senare tid är att det numera finns så många fler kanaler att nå sina kunder i efter intågandet av sociala medier. Man behöver inte längre skicka brev eller träffas öga mot öga, man kan kommunicera ut sitt budskap till en hel hop människor med bara ett knapptryck.

Men är det så pass enkelt som att trycka på en knapp? Kan jag bygga ett hus bara för att jag äger en hammare? Jag låter ditt sunda förnuft svara på den frågan.

Du behöver så klart en plan. En strategi. Och jag ska hjälpa dig. Men först vill jag att du ska fundera på en sak. Vad vill du berätta?

Fortsättning följer… 

Be Sociable, Share!
||||| 0 Gilla! |||||

Leave a Comment.